A jó SEO szakember kiválasztása nem könnyű feladat. Ha egy cég úgy dönt, hogy SEO-ra van szüksége, akkor alapvetően azt érdemes szem előtt tartani, hogy ez egy hosszú távú elköteleződés – több hónapos, akár egy éves közös munkát igényel.
A piacon egyre több SEO szakember van jelen, és laikusként nem könnyű eldönteni, hogy cégünk szempontjából ki lenne az ideális jelölt. A Google is készített a közelmúltban egy videót, amely jól összefoglalta a legfontosabb szempontokat, amelyet a kiválasztás során érdemes szem előtt tartani.
Hasznos tippek a SEO szakember kiválasztásához
Mennyi idő szükséges a SEO eredményekhez
Jó tudni, hogy a SEO közép és hosszútávon eredményes, akár egy év is szükséges, mire az eredmények látszódnak, és a SEO erőfeszítések mérhetőek lesznek.
A kulcsszókutatás jelentősége
A kulcsszókutatás a digitális marketing egyik legfontosabb, ugyanakkor nélkülözhetetlen része. Ahhoz, hogy egy cég megfelelő forgalmat és értékesítést érjen el, pontosan kell tudni, hogy mely releváns kifejezéseknek, kulcsszavaknak kell a weboldalra vezetni, és ezekre építve kell a tartalmat legyártani. Sok cég elköveti azt a hibát, hogy nem veszik figyelembe, hogy a felhasználók milyen szavakat, kifejezéseket használnak, miközben a problémáikra keresnek választ.
A keresési szándék szerepe
A Google algoritmusa figyelembe veszi – tehát fontos rangsorolási szempont – a keresési szándéknak való megfelelés. Azt jelenti, hogy a keresési eredmények mennyire állnak összhangban a keresők szándékával. Ennek megfelelő tartalmat kell kínálni, hiszen ezzel tudjuk őket a vásárlás felé terelni.
White SEO szerepe
A kiválasztás egyik sarkalatos pontja, hogy nem ígéri, hogy a weboldal egyik napról a másikra a Google első találatai közé bekerül. Előfordulhat, hogy a White SEO helyett olyan Google által tiltott módszereket (Black SEO-t) alkalmaz, amely habár rövid idő alatt juttatja élre az oldalt, de hosszú távon súlyos büntetéseket eredményez.
A konverzió szerepe
Elemzések szerint, ha a látogatóknak néhány másodpercnél többet kell várni az oldal betöltésére, akkor tovább kattintanak. Ha lassú a tranzakció, akkor ötből egy megszakítja a vásárlást. A konverzió vizsgálata ad választ arra, hogy például könnyen használható-e, felhasználó barát-e az oldalunk. Vagy olyan fontos kérdésre, hogy akár a közösségi csatornák, vagy a Google által könnyen megtalálható-e. A professzionális SEO szolgáltatás feladata, hogy a weboldal fejlesztése mellett a konverziók számának növekedését tartsa szem előtt.
Nem hoz a SEO bevételt, ha a termék rossz
A SEO lényege az, hogy eléri, hogy a webhely a keresőben előkelő helyre kerüljön. Igaz a látogatók számát növelni tudja, de ha a kínált termék, vagy szolgáltatás nem elég jó, akkor az emberek nem fognak vásárolni.
A felhasználói élmény (UX) szerepe
A Google egyre inkább felhasználó központú, és kiemelt prioritásként kezeli a felhasználói élményt. Ez azt jelenti tömören, hogy egy könnyen használható weboldal jó felhasználói élményt tud nyújtani, míg egy nem jól tervezett weboldal gyenge, vagy rossz élményt nyújt. A magas UX arra ösztönzi a látogatókat, hogy a webhelyen hosszabb ideig időzzenek, és a Google előkelőbb helyekre sorolja ezáltal az oldalt.
Mobilbarát, reszponzív weboldal szerepe
Az emberek ma már bárhonnan csatlakoznak az internethez, és elsősorban okostelefonokat használnak. Egyre több idejüket töltik mobiltelefonon, miközben online vásárolnak, szórakoznak, vagy akár ha a legfrissebb hírekről tájékozódnak. A Google számára kifejezetten fontos a mobilos megjelenés: nem csak a kulcsszavak rangsorolása terén van eltérés, hanem az asztali és mobilos megjelenések indexelésében is.
Következtetés
Az online térben való sikerek eléréséhez elengedhetetlen, hogy a változásokkal lépést tartsunk. Egy tapasztal SEO szakember, mint a SEO Expert a garancia arra, hogy olyan módszereket és technikákat alkalmaz, amelyek figyelembe veszik a fogyasztók változó igényeit és elvárásait. A SEO a hazai piacon a Google keresőmotorra történő optimalizálást jelenti, ezért a Google algoritmusának frissítéseit is szem előtt kell tartani.